Youth Bruxism Project

Το τμήμα «Βοηθός Οδοντικής Τεχνολογίας» προτίθεται να υλοποιήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του οποίου η δράση θα λάβει χώρα σε τοπικό επίπεδο. Το πρόγραμμα εστιάζει σε ένα ευρύ πεδίο δράσεων για την ενσωμάτωση των νέων στη χάραξη της πολιτικής της κοινωνικής αλληλεγγύης και της βελτίωσης της στοματικής υγείας.

Ειδικότερα, στα πλαίσια του μαθήματος «Ορθοδοντική» θα διενεργηθεί από τους καταρτιζόμενους μια ποσοτική έρευνα, σε συνεργασία με το 1ου ΕΠΑΛ Ευόσμου. Το δείγμα της έρευνας θα αποτελείται από μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι επιπτώσεις τους άγχους και τα προβλήματα που προκαλούνται από αυτό στο στοματογναθικό σύστημα κατά την δύσκολη και στρεσσογόνο δοκιμασία των πανελλήνιων εξετάσεων στους έφηβους μαθητές. Δυστυχώς το άγχος αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει και την υγεία του στόματος με αποτέλεσμα να παρατηρείται φθορά και αποτριβή των δοντιών που συνδυάζεται με πόνο στην περιοχή της κεφαλής (γνάθο, λαιμό, πρόσωπο). Η συλλογή των δεδομένων θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου.

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, θα διεξαχθεί ημερίδα με στόχο την ενημέρωση της ομάδας στόχου, για τον τρόπο πρόληψης δυσλειτουργιών και ανωμαλιών της σύγκλεισης από τις διαταραχές του στρες στην εφηβική ηλικία. Στη συνέχεια σε συνεργασία με το 1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη στην Οδοντιατρική Σχολή του ΑΠΘ προκειμένου οι κλινικοί να αξιολογήσουν τις συνθήκες της σύγκλεισης και να αποτυπώσουν τους οδοντικούς φραγμούς του κάθε πιθανού ασθενή (μαθητή 3ης Λυκείου) που επιθυμεί και κρίνεται αναγκαίο να του κατασκευαστεί δωρεάν νάρθηκας βρυγμού για τη βελτίωση των συνθηκών της στοματικής του υγείας. Τα επόμενα στάδια που θα ακολουθήσουν είναι η κατασκευή των εκμαγείων εργασίας , η κατασκευή εξατομικευμένων νάρθηκων βρυγμού στο οδοντοτεχνικό εργαστήριο του ΔΙΕΚ Ευόσμου από τους καταρτιζόμενους του τμήματος «Βοηθός Οδοντικής Τεχνολογίας». Μετά το πέρας τωνεργασιών οι καταρτιζόμενοιθα παραδώσουν τους νάρθηκες βρυγμού στους ασθενείς (μαθητές 3ης Λυκείου).

Πρέπει να τονιστεί πως, με την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος ο ρόλος του καταρτιζόμενου αναβαθμίζεται, δεν είναι παθητικός δέκτης της γνώσης, αποτελεί ενεργό μέρος της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας. Χρησιμοποιεί αποδοτικά τις γνώσεις για το κοινό καλό του τόπου αναπτύσσοντας συμπεριφορές αλληλεγγύης. Με τη συνεργατική αποπεράτωση του έργου, ο καταρτιζόμενος γίνεται ενεργός πολίτης με κριτική σκέψη, σφαιρική άποψη που μπορεί μελλοντικά να αναστοχάζεται και να συμμετέχει ενεργά σε δημιουργικές εργασίες ανάλογα με τις δεξιότητες που απέκτησε και την εκπαιδευτική κουλτούρα που υιοθέτησε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *